השתלות שיניים לשיקום הפה ואסתטיקה

נובמבר 17, 2015 מדריכים

השתלות שיניים הן הליך מקובל למי שאיבד שיניים ומעוניין להחזיר לעצמו יכולת לעיסה נורמלית ומראה אסתטי רגיל. בארץ נעשות השתלות שיניים רבות הן בשל נפגעי מלחמות והנכויות שנגרמות והן בשל איכות החיים הגבוהה שמקיימת קשישים רבים באורח חיים פעיל ויצרני.

שתלים דנטליים היום עשויים מתכת חזקה ביותר שנועדה להעניק פתרון קבע לבעיית השיניים החסרות עד שהמטופל שוכח שמדובר בהתקן מלאכות וחוזר לתפקד במלוא הביטחון כמו מלפני הפגיעה בשיניים. השתלות שיניים יכולות להיות למערכת שיניים שלמה או להשתלת שן בודדת- שמייתרים את החלופה של שיניים תותבות. ישראל נחשבת למעצמה בתחום השתלות השניים ומשווקת שתלים שתוכננו בארץ ברחבי העולם.

דע את השתל

שתלים דנטליים

שתלים דנטלים עשויים מסגסוגת שהמתכת העיקרית בה היא טיטניום, טיטניום ניחן ביכולת מופלאה למשוך אליו תאי גוף מפיקי עצם, כך שרקמת העצם המתאחה נצמדת אל השתל ומבטיחה אפס תזוזה שלו ואחיזה איתנה. מחירי השתלות נעים בין 2000 ל-45.000 שקלים, תלוי בפרקטיקה שנבחרה, תעריפי הקליניקה וסוג השתל.

כאמור שתלים איכותיים ישנם מתוצרת הארץ אך שתלים מהאיכות הגבוהה ביותר שניתן להשיג בארץ הם מתוצרת שוויץ, שוודיה וארה"ב. מחירם גם מייקר את עלות השתלת השיניים. מחקרים מראים שאחוזי ההצלחה של הקלטות שתלי טיטניום הם בין 95-85 אחוז אך משתנה לא פחות חשוב להבטחת הצלחת השתלת שיניים הוא של צפיפות ועובי העצם שקולטת את השתל וגילו ומצבו הבריאותי הכללי של המטופל.

קיימות שתי טכניקות שנהוג להשתיל בהן- הטכניקה הקלאסית היא של השתלת השתל בפגישה אחת ואז פעמיים -שלושה  מפגשים נוספים על משך של שישה חודשים עד לסיום הטיפול, הטכניקה השנייה היא פחות נפוצה וחדשנית למדי ולכן יש פחות נתונים סטטיסטים המגבים את אחוזי הצלחתה- זוהי טכניקה של השתלה וסיומה ביום אחד.

איך שתל מושתל

השתלת שיניים נעשית בהרדמה מקומית ומשך הטיפול מתמשך עד שישה חודשים בהם נפגשים המטופל וצוות המרפאה עוד כארבע פעמים, הפגישה הראשונה היא הארוכה ביותר ובמהלכה קודחים אל עצם הלסת, מתקינים את השתל ותופרים את רקמת החניכיים מעליו.

הפגישה השנייה היא רק לאחר כשלושה עד ארבעה חודשים והיא אפשרית רק עם התאחות העצם סביב השתל, בפגישה זו גוזרים את התפרים ומבריגים בורג שקצהו מעוגל כך שרקמת החניכיים המגלידה לא תעלה על השתל.

לאחר כשבוע פגישה נוספת במהלכה בודק טכנאי השיניים את מידות כתר השן הדרוש  ומכין את השן התותבת שתוברג את השתל בפגישה הבאה, מעתה השתלת השיניים הושלמה והובאה לגמר לרווחת המטופל שזכה שוב בשיניו.