ייעוץ פיננסי כלכלי במיקור חוץ

אוגוסט 1, 2015 שירותים מומלצים

אחד היתרונות הבולטים ביותר במיקור חוץ של ייעוץ פיננסי כלכלי הוא שמשאבי העסק יופנו אל לב העסק ולתהליכים הקשורים בהתפתחותו הכלכלית. בהקשר הזה ניתן לומר שהנושא הכי חשוב אשר לא קשור לליבת העסק הוא נושא הכספים. בעלי עסקים רבים יודעים שנושא הכספים הוא נושא יחסית כבד יותר משאר תחומי התנהלות העסק, ועל כן כדאי לשקול את האפשרות של מיקור חוץ בנושא הכספים.

כוח אדם ומשאבים עודפים

אגף הכספים של העסק מאופיין תמיד במחסור בכוח אדם ובמשאבים, ואנשיו עובדים תמיד תחת לחץ ועומס רב. הסיבה לכך היא שהאגף לא תורם להכנסות החברה, ולכן יש תקרת הוצאות מסוימת עבור אגף זה, אף על פי שיש צורך ביותר מכך. משאבים רבים מופנים לאף זה במהלך ההתנהלות השוטפת, ולכן מפסיק העסק את ההזדמנות להתמקד בנישות ובפיתוח כיוונים חדשים אשר יכולים להניב תוצאות לטווח הארוך. העברת אגף הכספים לחברת מיקור חוץ יכולה להביא להשקעת המשאבים ה"מבוזבזים" במחקרים, טיפוח ופיתוח תחומים אשר העסק לא התעסק בהם בעבר, ולנצל נישות חדשות שלא התגלו קודם לכן.

מיקור חוץ יכול לבנות שפה משותפת ייעוץ פיננסי כלכלי

היבט נוסף בנושא הוא המצב הכל-כך-מוכר שבו חסרה היכולת לתקשר עם אגף הכספים כיוון שמדובר בשפה שהיא לעיתים אחרת לגמרי. עובדה זו יוצרת לפעמים חיכוכים בין אגף הכספים לאפים האחרים בעסק, ועולה הצורך בגוף מתווך שישמור על השלווה בין האגפים. כדי לפתור את הנושא, ניתן להעסיק יועצים כלכליים דרך חברת מיקור חוץ, שיסייעו בליווי מנהלי האגפים השונים בנושא הכלכלי.

מיקור חוץ – התנהלות אגף הכספים

נושא נוסף שיש לעמוד עליו הוא התנהלות האגף עצמו. אגף הכספים עומד בנפרד משאר האגפים בעסק כיוון שעליו להוות דוגמה להתנהלות תקינה בעסק, כלומר – פחות בעיות, פחות תקנים, וצמיחה איטית יותר של כמות העובדים. במידה וזה אינו המצב, ניתן להיעזר בכלכלנים, רואי חשבון ומנהלי כספים דרךמיקור חוץ, כדי לעשות סדר בכל הקשור להתנהלות התקינה של האגף.

ניתן לראות כי מיקור חוץ נמצא יעיל גם בנושא הכספים, כמו גם בנושאים אחרים בעסק. בעל העסק יוכל להחליט, במידה ומתעורר הצורך, להעביר גם אגפים נוספים לניהול דרך מיקור חוץ, כל עוד הצעד יוביל את העסק לעתיד טוב יותר.